سفارش تبلیغ

عید یعنى یک غزل دلواپسى                 عید یعنى گریه هاى بى کسى

عید یعنى روح سبز انتظار                    عید یعنى لحظه هاى بى قرار

عید یعنى ندبه اى در هجر دوست         عید خود ندبه گر دیدار اوست

عید یعنى لاله ها دلخون شوند              از غم او بیدها مجنون شوند

عید یعنى یک کویر بى قرار                 از عطش سرخ و دلش در انتظار

انتظار قطره اى باران عشق                 تا فرو شوید غم هجران عشق

عید یعنى بغض بى رنگ غزل              هق هق بارانى چنگ غزل

زخمه اى از جنس غم بر تار دل           تا فرو شوید غم هجران دل

یعنى روح سبز انتظار                       عید یعنى لحظه هاى بى قرا



امیرالمؤمنین على علیه السلام در یکى ازاعیاد فطر خطبه‏اى خوانده‏اند و در آن مؤمنان را بشارت و مبطلان را بیم داده‏ اند.

عید فطر یکى از دوعید بزرگ در سنت اسلامى است که درباره آن، احادیث و روایات بی شمار وارد شده است. مسلمانان روزه دار که ماه رمضان را به روزه دارى به پا داشته و از خوردن و آشامیدن و بسیارى از کارهاى مباح دیگر امتناع ورزیده اند، اکنون پس از گذشت ماه رمضان در نخستین روز ماه شوال اجر و پاداش خود را از خداوند مى‏طلبند، اجر و پاداشى که خود خداوند به آنان وعده داده است اى مردم! این روز، روزى است که نیکوکاران در آن پاداش مى‏گیرند و زیانکاران و تبهکاران در آن مایوس و نا امید مى‏گردند و این شباهتى زیاد به روزقیامتتان دارد، پس با خارج شدن از منازل و رهسپار جایگاه نمازعید شدن به یاد آورید خروجتان از قبرها و رفتنتان را به سوى پروردگار، و با ایستادن در جایگاه نماز، به یاد آورید ایستادن در برابر پروردگارتان را. و با بازگشت ‏به سوى منازل خود، متذکر شوید بازگشتتان را به سوى منازلتان در بهشت ‏برین. اى بندگان خدا، کمترین چیزى که به زنان و مردان روزه ‏دار داده مى‏شود این است که فرشته‏اى در آخرین روز ماه رمضان به آنان ندا مى‏دهد و مى‏گوید :

"هان! بشارتتان باد، اى بندگان خدا که گناهان گذشته ‏تان آمرزیده شد، پس به فکر آینده خویش باشید که چگونه بقیه ایام را بگذرانید".

از سخنان معصومین علیهم السلام چنین مستفاد مى‏شود که روزعید فطر، روزگرفتن مزد است. و لذا دراین روز مستحب است که انسان بسیار دعا کند و به یاد خدا باشد و روز خود را به بطالت و تنبلى نگذراند و خیر دنیا و آخرت را بطلبد.




      

روز قدس ، اجماع   جهانی ضد استکبار

روز قدس را گرامی   بدارید و آن را گرامی بشمارید ،
خودتان را برای راهپیمایی روز قدس آماده کنید،   آن هم صحنه عظیمی است برای اینکه همه بدانند که ملت ایران در صحنه است، بیدار است،   پابرجاست و از هیچ قدرتی و از هیچ قلدری در سطح عالم، باک ندارد.
مردم ایران به   عنوان متولیان روز قدس، باید کاری بکنند که برای دیگر ملت ها سرمشق شود؛ چون هر سال  ملت های دیگر در گوشه و کنار، حتی در خود اروپا و جاهای دیگر به تبع شما، روز قدس را گرامی می دارند.
روز قدس از روزهای مهم و تعیین کننده است. سال های متمادی است که سعی می شود مسئله قدس فراموش بشود. روز قدس درست تیری است به قلب این توطئه، حرکتی است برای خنثی کردن این توطئه خباثت آمیزی که استکبار و صهیونیسم و طرفداران و همکارانشان دست به یکی کرده اند تا به کلی مسئله فلسطین را به دست فراموشی بسپارند ((  مقام معظم رهبری ))

حضرت امام خامنه ای ( مدظله العالی ) :

روز قدس پشتوانه امنیت کشور نیز است و هر ایرانی که روز قدس به خیابان می آید ، در واقع به امنیت کشور و ملت و حفظ دستاورهای انقلاب کمک کرده است .

.

امام خمینی (ره)

ویژگی های روز قدس    

روز قدس روزى است که باید سرنوشت ملتهاى مستضعف معلوم شود، باید ملتهاى مستضعف اعلام وجود بکنند در مقابل مستکبرین. باید همانطور که ایران قیام کرد و دماغ مستکبرین را به خاک مالید و خواهد مالید، تمام ملتها قیام کنند و این جرثومه هاى فساد را به زباله دانها بریزند.

 

وعده دیدار ما : جمعه 27 مرداد 1391 روز جهانی قدس

 

 




      

امشب پر از شورم, قراری در دلم نیست

فکر گل و باغ و بهاری در دلم نیست

دلواپس دیروزم و دلتنگ فردا

شورم, شرارم, آتشم, تنهای تنها

جز بارگاه امن تو جایی ندارم

راهی به سمت صبح فردایی ندارم

پل می زنم سوی تو با راز و نیازم

در لحظه های روشن و سبز نمازم

در زیر سقف آسمان پر ستاره

لبریزم از عطر شب قدری دوباره

نام علی را می برم تا جا نمانم

در لحظه های بی کسی تنها نمانم

جاری ترین نامی که در جای زمین است

مولا علی, مولا امیرالمومنین است

ای ناشناس تا سحر بیدار کوفه!

نام آشنای کوچه های تار کوفه

مولا کمک کن عمق قرآن را بفهمم

شیرینی ترک گناهان را بفهمم

از بطن این دنیای خاکی پر بگیرم

از «قدر» امشب هدیه ای بهتر بگیرم

کم کم سحر آمد رهایم تا...رهایی

شاد از ترنم های جان بخش رهایی

عطر سحر میپیچد و بوی اذان نیز...

لبریز روییدن زمین و آسمان نیز...

در زیر سقف آسمان پر ستاره

لبریزم از شوق شب قدری دوباره

التماس دعا




      

گفت: من رفتنی ام!

گفتم: یعنی چی؟

گفت: دارم میمیرم.

گفتم: دکتر دیگری, خارج از کشور؟

گفت: نه همه اتفاق نظر دارند.

گفتم: خدا کریمه, ان شاءالله که به شما سلامتی می ده!

با تعجب نگاه کرد و گفت: اگه من بمیرم خدا کریم نیست؟

گفتم: راست میگی, حالا سوالت چیه؟

گفت: من از وقتی فهمیدم دارم میمیرم خیلی از رفتارام خوب شده است؛ آیا خداوند این خوب شدن را قبول میکند؟

گفتم: بله, آدم ها تا دم رفتن, خوب شدنشان برای خداوند عزیز است.

آرام آرام خداحافظی کرد و تشکر, داشت میرفت که پرسیدم: راستی نگفتی چقدر وقت داری؟

گفت: معلوم نیست؛ بین یک روز تا چند هزار روز!

یه چرتکه انداختم دیدم منم تقریبا همین قدرا وقت دارم. با تعجب گفتم: مگه بیماری ات چیه؟

گفت: بیمار نیستم!

هم داشت کفرم در می اومد و هم متعجب بودم.

پرسیدم: پس چی؟

گفت: فهمیدم مردنیم, رفتم دکتر گفتم: میتونید کاری کنید که نمیرم؟ گفتند: نه. گفتم: خارج چی؟ و باز گفتند: نـــــه!

خلاصه حاجی ما رفتنی هستیم, زمانش مگه فرقی داره؟!

 




      

 اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم
شیطان رجیم از جنس جن است و از آتش خلق شده است و قبل از اینکه از بهشت رانده شود خدا را بسیار عبادت می کرد به همین دلیل عزرازیل نام گرفت . حضرت علی (ع) فرمودند : شیطان هفتاد هزار سال خدا را عبادت کرد و فقط یک نماز دو رکعتی او چهار هزار سال طول کشید . وقتی خدا انسان را از خاک آفرید و در آن روح دمید به تمام ملائکه دستور داد که بر آدم سجده کنند و همه سجده کردند به غیر از ابلیس . شیطان به خدا گفت : من هفتاد هزار سال تو را عبادت کرده ام و خودت فرموده ای که هر کسی مرا عبادت کند عبادتش را بی نتیجه نمی گذارم و عوضش را به او می دهم .
خداوند فرمودند : هر چه می خواهی در دنیا به تو عطا می کنم .
شیطان گفت : اول اینکه اجازه بدهی تا قیامت زنده بمانم . خداوند فرمودند : تا آن روز مهلت می دهم .
دوم اینکه در مقابل هر یک از فرزندان آدم دو فرزند به من عطا کنی که برای هر یک از اولاد آدم دو فرزند مسلط کنم تا به گمراهی بکشانند . خداوند باز هم قبول کرد .
سوم اینکه از تو می خواهم مرا در بدن اولاد آدم همچون خونی در جریان دهی که از هر جای بدن بتوانم او را معصیت بکشانم .
چهارم اینکه می خواهم اولاد آدم مرا نبیند ولی ما آنها را ببینیم .
پنجم اینکه می خواهم به من قدرتی دهی که به هر شکلی که می خواهم در آیم و هر کجا که می خواهم بروم .
ششم اینکه می خواهم تا دم مرگ پیش اولاد آدم باشم ( یعنی حتی وقتی حضرت ملک الموت برای قبض روح به سراغ انسان می آید شیطان هم حاضر می شود و انسان را وسوسه می کند .
امام محمد باقر (ع) فرمودند : هنگامی که انسان در حال جان کندن است خیلی تشنه می شود و در آن هنگام شیطان با یک لیوان آب می آید و می گوید اگر بر من سجده کنی و کافر شوی این آب را به تو خواهم داد ، وقتی ناامید می شود شیطان آب را می ریزد و می گوید من از تو بیزارم و می رود .
هفتم اینکه از تو می خواهم که مرا بر سینه اولاد آدم مسلط گردانی تا او را وسوسه کنم . خداوند در پایان می فرماید : تمام خواسته هایت را برآورده می کنم ولی هر کس پیرو تو باشد او را به جهنم می فرستم .
بعد شیطان می گوید : ای خدا عزت و جلالت را قسم که همه انسانها را گمراه می کنم مگر عده ی معدودی که بنده خالص تو هستند . سپس گفت : حالا که مرا بیرون می کنی جایی برای زندگی کردنم معین کن . خداوند فرمودند : تو را در حمام ها و هر کجا که محل رفت و آمد مردم است قرار دادم .
شیطان گفت : غذای من چه باشد ؟ خداوند فرمودند : سر هر سفره ای که نام بسم ا... الرحمن الرحیم برده نشود بنشین ، با آنها که همچون حیوان گرسنه هستند غذا بخور ، حضرت امام محمد باقر (ع) در این باره می فرمایند :
اگر اول غذا یادتان رفت بسم ا... بگویید آخر غذا بگویید تا شیطان هر چه خورده برگرداند . بعد شیطان گفت : که من احتیاج به آب دارم . خداوند فرمودند : آب تو شراب و هر چیز مست کننده باشد . بعد گفت برای من کتابی قرار بده ، خداوند فرمود کتاب تو وشم ( خالکوبی و کتابهای سحر و جادو ) اولین کسی که سحر و جادو را به انسان آموخت شیطان بود . بعد شیطان گفت : برای من حدیثی قرار بده ، خداوند فرمود : حدیث تو دروغ است . بعد گفت برای دام و وسیله شکار قرار بده ، خداوند فرمودند زنان را وسیله صید و بدام انداختن مردم قرار دادم ......... روزی حضرت محمد (ص) شیطان را حاضر در مسجد الحرام دید ، پیش او رفتند و به او گفتند ، ای ملعون چرا ناراحتی ؟
شیطان گفت از دست تو و امت تو ناراحتم . حضرت فرمود چرا از من ناراحتی ؟ شیطان گفت : که چون این همه تلاش می کنم که مردم را گمراه کنم ولی تو در قیامت از آنها شفاعت می کنی و تمام زحمات مرا به هدر می دهی به همین خاطر با تو دشمنم . جضرت فرمودند : از امتم چرا ناراحتی ؟
شیطان گفت امت تو خصوصیاتی دارند که امت های دیگر ندارند .
اول اینکه وقتی به هم می رسند سلام می کنند که (سلام ) اسم خداست و من نیز از این اسم می ترسم .
دوم اینکه وقتی همدیگر را می بینند به یکدیگر دست می دهند و تا دستهایشان از هم در نیامده گناهانشان بخشیده می شود .
سوم اینکه وقتی می خواهند غذا بخورند ( بسم ا...) می گویند و من نیز دیگر نمی توانم غذا بخورم و گرسنه می مانم .
چهارم اینکه بعد از غذا خوردن ( الحمدا... ) می گویند .
پنجم اینکه وقتی اسم تو می آیند بلند (صلوات ) ختم می کنند و آنقدر ثواب آن زیاد است که من فرار می کنم .
ششم اینکه وقتی می خواهند کاری بکنند ( ان شاء ا...) می گویند و من دیگر نمی توانم در آن کار دخالت کنم و آنها را بر هم بزنم .
هفتم اینکه صدقه می دهند و وقتی که (صدقه ) می دهند هم گناهانشان آمرزیده می شود و هم هفتاد نوع بلا را از خود دور می کنند و به همین دلیل حضرت نبی اکرم (ص) فرمودند : وقتی انسان دستش در جیبش می کند تا صدقه بدهد هفتاد شیطان دست او را می گیرند تا او را منصرف نمایند .
هشتم آنان قرآن می خوانند و در خانه ای که قرآن خوانده می شود دیگر جایی برای من نمی ماند چون در آن خانه ملائک رفت و آمد می کنند .
نهم آنکه مرا زیاد لعنت می کنند و با هر لعنت یک زخم بر بدنم می افتد و تا زمانی که آن شخص را به گمراهی نکشانم آنها خوب نمی شوند .
دهم اینکه هنگامی که گناه می کنند سریع توبه می کنند و زحمات مرا به هدر می دهند .
یازدهم اینکه هنگام عطسه الحمدا... می گویند ف حضرت فرمودند : عطسه از طرف خداوند است و خمیازه از طرف شیطان است ، وقتی عطسه می کنید الحمدا... بگویید .
وقتی انسان نماز می خواند شیطان از او دور می شود . به خصوص اگر سجده نماز طولانی باشد ، شیطان از روی ناراحتی فریاد می کشد .
حضرت امام صادق (ع) فرمودند : هر کس نماز نخواند از شیطان پست تر است . چون شیطان یک خطا کرد و آن هم اینکه بر آدم سجده نکرد ولی انسان اگر نماز نخواند برای خدا سجده نمی کند . حضرت محمد (ص) فرمودند : مجوز عبور از پل صراط نماز است و فرمودند اگر نماز مومن قبول شود بقیه اعمال او نیز قبول درگاه الهی می باشد . در نمازها نماز صبح خیلی سفارش شده است و دلیل آن این است که در هنگام شب فرشتگان شب پیش انسان هستند و اعمال شب را می نویسند و هنگامی که اذان صبح را می دهند فرشتگان شب می روند و جای خود را به فرشتگان روز می دهند . پس اگر نماز صبح را بخوانیم در دو پرونده ثبت می شود و آخرین عمل که همین نماز صبح است را فرشتگان می نویسند و اولین چیزی که در پرونده صبح ثبت می شود همان نماز صبح است و همچنین از حضرت صادق (ع) منقول است : که از صفات مؤمن این است که بسم ا... الرحمن الرحیم را در نماز بلند بگوید و هر کس بعد از تکبیر نماز قبل از شروع حمد اعوذبا... من الشیطان الرجیم را بگوید به اندازه هر مویی که در بدن اوست هزار حسنه برای او می نویسند و حضرت پیامبر فرمودند : هر کس بعد از نماز تسبیحات حضرت زهرا (س) ( 34 الله اکبر ، 33 الحمدالله ، 33 سبحان الله ) را بگوید بخصوص اگر با انگشتان بشمارد همان دست هایش او را در قیامت شفاعت می کند .
خدایا همه ی ما را از شر شیطان رانده شده محفوظ بدار و قسم به عزت و جلالت تا ما را به سعادت ابدی نرساندی از این دنیا مبر.
برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج ا...) و سلامتی رهبر عزیزمون صلوات .
التماس دعا
اللهم عجل لولیک الفرج

 

 





برچسب ها : شیطان  , 
      


پیامهای عمومی ارسال شده

+ وقــتی باخــــــتم..."مسیـــر" رایافتم! در بزرگراه زنــدگی.همواره "راهــــت"."راحـــــت" نخواهد بود.! هر"چــــاله ای". "چـــاره ای" به من آموخت.... دوباره فکر کن فرصت ها "دوبــــــار" نمیشوند... برای جلوگیری از "پس رفت" پس باید رفتـــــــــــــ ...